.:::. Hameti دنیای .:::.

دنیای متفاوت، دنیای گیم و گیک ها، دنیایی خوشمره

.:::. Hameti دنیای .:::.

دنیای متفاوت، دنیای گیم و گیک ها، دنیایی خوشمره

طبقه بندی موضوعی

دهکده خلاقیت: دفتر رویا داشته باشید

Hamet | شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۳۸ ق.ظ

سلام و درود به همه دوستان عزیز. امیدوارم که حالتون خوب باشه و این که این روزهای تابستون رو فقط درگیر گیم باشید. امروز هم اومدیم که شما رو دوباره از دنیای بازی کردن دور کنیم و با هم در کوچه پس کوچه های این دنیای شگفت انگیز قدمی بزنیم و هم صحبت بشیم. ما امروز نیز با بخش جدید سری مقاله های "دهکده خلاقیت" به پیش شما اومدیم.

با ما همراه باشید.


همه دستاوردهای بشر نتیجه خلاقیت است. بدون خلاقیت نه این وبلاگ وجود داشت، نه اینترنت، نه گیم، نه کنسول و نه هزارتا چیز دیگه ای که به اون فکر میکنید. خلاقیت یک نیروی مرموزی است که خیلی ها از اون غافل هستن. بذارید به این شکل بگیم که همه افراد، حتی کسایی که فکر میکنند خلاق نیستند از این نیرو برخوردار هستند. فقط باید یاد بگیرند که بر گردن این نیرو افساری بندازن، سواری کنن و لذت ببرند.

بیایید با هم به یک بازی موفق نگاهی بندازیم تا بفهمیم با چیزهای ساده چه کارهایی میشه انجام داد. بازی فوق العاده زیبا و موفق "The last of us" را که همگی با اون آشنایی دارید؟! به نظر شما ایده اولیه این بازی از کجا اومد؟؟؟ تا حالا دقت کرده بودید؟ در زمانی که همه شرکت ها به دنبال ساخت بازیهای ترسناک ، زامبی محور و آخر زمانی بودن و هیچ کدوم قادر نبودن که یک بازی بر اساس واقعیت و با همچین مکانیزمی رو تولید کنند، یک تیم میاد و کاری می کند که همه انگشت به دهان میمونن. بنا بر گفته کاگردان بازی "چند سال پیش او در حال دیدن مستندی بوده که ویروسی بر مورچه ها تاثیرات ژنتیکی میذاره که ناگهان ایده ای به ذهن او میرسد که به جای مورچه ها انسانها را مورد هدف قرار بده" . ببینید با یک روش ساده جایگزینی آبجکت ها به همچین موفقیت بزرگی دست یافت.

امروز یکی از روشها خیلی باحال و جذابی که وجود دارد رو به شما نشون میدیم. در این روش شما یاد میگیرید که دیگر از کنار رویاهایی که میبینید به سادگی عبور نکنید. این رو به یاد داشته باشید که برخی از ایده های جذاب توسط همین رویاهای به ظاهر ساده بوجود آمده اند.

سعی کنید خوابها و رویاهایی رو که می بینید رو ثبت کنید و به این شکل دنیایی غنی از ایده و خلاقیت برای خودتون داشته، مشاهده و تجربه کنید.

همه ما میدونیم که رویا یکی از بزرگترین داشته های انسان است و رویاها می تونن چیزهای فوق العاده جالب و شگفت آوری باشن و تصاویر، جریان یک داستان و یا یک ایده ناب اختراع جدیدی را در قالب گنجینه ای شگفت انگیز در اختیار ما قرار بدند. اگر شما همراهان عزیز Hameti  دوست دارید با فعالیت در دنیای رویاهاتون ارتباط خوبی برقرار کنید باید بگم که این بهترین و آسونترین راه است.



چگونه انجام دهیم؟

داشتن یک دفتر رویا خیلی آسون و سادست. فقط کافیه که یک ورقه یا یک برگ کاغذ کنار بالشت خودتون بذارید. خُب شما خوابیدید و الان بیدار شدید بلافاصله دست به عمل شید و کاغذ و قلم رو بردارید و شروع به نوشتن کلمات کلیدی رویایی که دیدید، کنید. امکان داره که هیچ رویای ندیده باشید، پس به راحتی بنویسید: "من هیچ خواب و رویایی ندیدم"؛ خُب این اولین کاریه که باید بعد از بیدار شدن و خارج شدن از رخت خواب کنید.

ممکن با خودتون بگید که "این اولین بخش بود و در ادامه باید چی کار کنم؟ " و ما باید به شما بگیم که این واقعا تنها کاریه که شما باید انجام بدید و واقعا این کار موثر است. یک نکته ای که باید بدونید اینه که اگه یک مدت طولانی داخل دفتر رویاتون فقط "من هیچ خواب و رویایی ندیدم" نوشتید، دفعه بعد وقتی که بیدار شدید به سرعت ننویسید " من هیچ خواب و رویایی ندیدم ". لطفا صبر کنید و کمی دیرتر جا بزنید. وقتی که فهمیدید بیدار شدید، شروع کنید به پیدا کردن رویاها در ذهنتون و اگه قسمتهای باقی مونده (به قول خودم "ته دیگی") یک رویا رو پیدا کردید، به اون پیله کنید و محکم بچسبید و تا جایی که امکان داره به طور ذهنی در اون کاوش کنید. شما باید بتونید جزییات فراوونی را پیدا کنید، اگر موفق به این کار شدید قطعا همه رویا بک دفعه به دهنتون بر میگرده.

بدون اینکه از رختخواب خارج شید و حرکت خاصی انجام بدید، داخل ذهن خودتون شروع به یادداشت برداری کنید، واژه ها و کلمات کلیدی رو پیدا کنید تا اتفاقاتی رو که توی رویا تجربه کردید را توصیف کنه که شما بعدا بتونید اونها رو به خاطر بیارید. یادتون باشه که شما نباید رویایتون رو فراموش کنید و تنها زمانی اون رو فراموش می کنید که خیلی زود  رخت خواب رو ترک کنید. با این کار شما همه چیز رو، به جز اون احساس شگفت انکیز رو که از مشاهده رویا دارید، فراموش می کنید.

ذهنتون رو واسه پیدا کردن رویاها زیرو رو کنید و یادداشتهای ذهنی بردارید. وقتی که اطمینان پیدا کردید که بخشهای اصلی رویا رو دارید، کلمات کیلیدی رو توی ذهنتون به یک جمله تبدیل کنید و حالا اون جمله رو چندین بار تکرار کنید، دقیقا به همون شکلی که یک شماره تلفن رو در ذهنتون تکرار می کنید. خُب حالا چی کار کنیم؟ تنها کار لازم اینه که از رختخواب جدا بشید و قلمتون رو پیدا کنید و دفتر رویاتون را بردارید و اون واژه ها رو بلافاصله وارد دفتر کنید. به سرعت شروع به نوشتن کنید. رویا باید توی ذهنتون باقی بمونه  و بعد جزیات بیشتری رو بنویسید، جملات کامل، چندین پاراگراف و هر چقدر که وفت دارید فقط بنویسید.

الان حافطه رویای شما با حافطه کاری شما کاملا هماهنگ شده.



درون دنیای واقعی

ران-هیل اونس (Ron-Hale Evans): من دوست دارم یک نقشه  علامت گذاری شده از جاهایی که رفتم و تصاویر صحنه ها و چیزهای عجیب غریبی که دیدم رو بکشم. اگه همه متن یک مکالمه رو به یاد میارید رو بنویسید. من یک جوک با مزه یاد گرفتم که یک نفر توی رویا به من گفته بود.

من گاهی وقتها، رویاهام رو بازنویسی می کنم. ابتدا، یادآوری رویاهای شبانه خودم را شروع می کنم، بعد از گذشت یکی دو هفته توجه به رویاهام، دو رویا در شب می بینم، یک هفته بعد، تعداد رویاهایی که در شب به یاد میارم زیاد می شه و من معمولا مجبور می شم همین جا توقف کنم، به خاطر این که مجبور می شم هر شب چند بار بیدار بشم (چون بلافاصله بعد از دیدن رویا من بیدار میشم) و اون رویا رو بنویسم. این جریان باعث شده بود که توی خوابم اختلال ایجاد بشه و تصمیم گرفتم که از وقت گذلشتن بر روی این تکنیک دست بردارم.

هر موقع فهمیدید که تعداد رویاهای شبانه بسیار زیاد شده و نیاز به یک خواب شبانه راحت دارید، کافیه که از توجه رویاهاتون دست بردارید. همین! پــــوف! سلام به خواب شیرین و بی وقفه شبانه!


امیدوارم که این روش به خوبی بتونه به همه کمک کنه تا بهترین ایده ها رو توی دنیا پیاده سازی بشن. روشهای زیادی واسه ایده پردازی وجود داره که من سعی می کنم بهترینها رو برای شما رفقا انتخاب و آماده کنم.

ممنون که همیشه هستید!!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی