.:::. Hameti دنیای .:::.

دنیای متفاوت، دنیای گیم و گیک ها، دنیایی خوشمره

.:::. Hameti دنیای .:::.

دنیای متفاوت، دنیای گیم و گیک ها، دنیایی خوشمره

طبقه بندی موضوعی

به چه شکل یک رزومه عالی برای بازی سازی آماده کنیم؟

Hamet | يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۰۸ ب.ظ

هدف از یک رزومه این هست که شما رو در مقابل صدها متقاضی دیگر برای کار پیروز کنه، بنابراین شما میتونید به مرحله مصاحبه برسید و در نهایت یک شغل در صنعت بازیهای ویدیویی بدست بیارید.

یک رزومه خوب نوشتن رو هیچوقت دست کم نگیرید. این شانس شماست برای ایجاد اولین احساس خوب در قلب کارفرمایان. به نظرتون پتانسیل اونها رو منفجر نمی کنه؟


 

شروع با یک الگو

با خط خوردگی کردن شروع نکنید. شما می تونید چندین نمونه خوب رو برای مدل بعدیتون بگردید و پیدا کنید. با یک نمونه خوب شروع کنید، بعد اطلاعات و پیشینه خودتون رو پر کنید. من چند نمونه رزومه (ببخشید من رزومه ها رو ترجمه نکردم اگر مشکلی داشتید حتما به من اطلاع بدید) خوب اینجا قرار دادم. اسامی برای مخفی کردن هویت ها تغییر داده شدن، اما اونها اساس رزومه های واقعی هستن که افراد واقعی برای بدست اوردن شغل واقعی استفاده کردن.

 

اضافه کردن اطلاعات شخصی

در روزهای قدیم، رزومه شما میبایست شامل آدرس خونه شما باشه. اما این روزها، کارفرمایان صنعت بازی سازی ایمیل و تلفن رو ترجیح میدند، بنابراین فقط آدرس ایمیل و شماره تلفن خودتون رو به رزومه اضافه کنید. وقتی تلفن زنگ خورد حتما جواب بدید.

 

مختصر بنویسید

بعضی از وبسایت ها به شما توصیه میکنن که هدف خودتون رو کامل شرح بدید، برای مثال "هدف: تبدیل شدن به یک هنرمند در یک شرکت بازی سازی جذاب و ساخت بازیهای مدرن وپیشرفته با کیفیت بالا." اما شما بدون ارایه دادن چیزی مفید فقط وقت تلف می کنید. (جدای از این حرفها، به نظر شما کسی نمیخواد یک شغل خوب توی یک استودیو جذاب پیدا کنه و بازیهای جذاب بساره؟ )

در عوض، یک توضیح مختصر بنویسید برای مثال "هنرمند دیجیتال با تمرکز بر مدل سازی شخصیت های بهینه سازی شده و انیمیشن." یک شرح مختصر این اجازه رو به مدیران میده که یک مشاهده کلی بکنن و علاقه اونها رو برای ادامه مطالعه به جوش میاره.

 

تمرکز بر روی مسوولیت ها و اجراها

فقط نوشتن شغل و تحصیل یک اشتباه رایج است. این که  یک مرحله جلوتر برید و توضیح بدید که مسوولیت شما چی بوده و چه کار می کردید خیلی مهمه. برای هر شغل، اینکه به شکل شفاف شرح بده که شما چه کاری انجام میدادید و چرا مهم بوده 3 تا 5 امتیاز اضافه میکنه. خاص باشید، و وقتی که امکان پذیر بود از اعداد استفاده کنید. برای مثال، بجای گفتن "فریم ریت پیشرفت کرده"، خیلی خاص تر میشه که بگید "فریم ریت بهینه سازی شده و از 45 به 60 فرم بر ثانیه افزایش پیدا کرده است"

 

درخواست از دیگران برای ویرایش

خطاهای گرامری و املایی اولین احساس بد رو میده. مخصوصا از اونجایی که اونها خیلی راحت طفره میرن. قبل از اینکه رزومه خودتون رو ارایه بدید، حتما از دوستان و خونواده بخواید که این رو واسه شما ویرایش کنن. به هیچ وجه از این مرحله صرف نظر نکنید. اونها خطاهای گرامری و املایی که شما فراموش کردید رو میگیرن. از اونها بخواید که هر تغییری که میتونه رزومه شما رو برای خوندن واضح تر و ساده تر کنه به شما پیشنهاد کنن. اونها برای کمک به شما خوشحال خواهند شد.

 

نکات طلایی

·         نگه داشتن فقط در یک صفحه: من رزومه افرادی رو دیدم که برای 20+سال توی این صنعت هستند و اونها می تونن رزومه خودشون رو توی یک عدد صفحه نگه دارن. اگه اونها میتونن اینکار رو بکنن، پس شما هم میتونی راحت این کار رو انجام بدید.

·         اشاره به هرگونه فعالیت های فوق برنامه ای: ویژگی های ستاره شدن مثل خود انگیزگی، مشارکت اجتماعی، فعالیت داوطلبانه یا فعالیت های رهبری رو ثابت کنید. این به مدیران میگه که شما یک آدم خودساخته و با انگیزه هستید و خواهان پیش رفتن به بالاتر و فراتر از انتظارات معمولی هستید.

·         ارایه رزومه به صورت PDF: بهترین راه برای اینکه مطمئن بشید که قالب بندی شما خراب نمیشه وقتی که مدیر رزومه شما رو با  نسخه قدیمی پیش فرض MS Word باز می کنه، استفاده از Adobe PDF است. نرم افزارهای زیادی در حال حاضر برای گرفتن خروجی PDF وجود دارد، یا حتی شما می تونید با Word 2010 خروجی PDF بگیرید.

 

 فکر میکنید اینها کار زیادی هستن؟ اما بدونید که ارزشش رو داره! اگه شما برای یک رزومه حرفه ای سخت کار کنید، شما از بین جمعیتی که میخوان استخدام بشن استوار می مونید و توی مسیر بدست اوردن یک شغل شگفت انگیز در صنعت بازی سازی قرار میگیرید. رزومه فقط شروع کار هستش. در حالی که یک رزومه عالی باعث شناختن شما میشه اما باید بدونید که این فقط اولین مرحله است. حتما بقیه مراحل رو هم برای شما آماده میکنم.


منبع Game Industry Career Guide

نظرات  (۲)

  • سید امیرسجاد هاشمی
  • بسیار مفید و کامل
    ممنون
    پاسخ:
    خوشحالم که واسه شما مفید بود و امیدوارم بتونم اون موضوعی رو که درخواست کردید رو انجام بدم!
    سلام
    من نویسنده هستم و اگر بخوام نویسنده بازی بشم باید چکار کنم لطفا راهنماییم میکنی. ممنون.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی